misz.dejavu

follow facebook - dealova_1987@yahoo.com ( cahaya mataku )

blog ini blog peribadi, apa saya suka saya tulis, apa saya pikir saya tulis, blog saya berdasarkan apa yang berlaku dsekeliling saya, di depan, di belakang mahupun d kejauhan saya. blog saya tidak mungkin s'skema saya. impian saya jadikan blog saya diari saya, anda suka anda baca, anda tak suka senyap saja. biarlah hati anda saja berkata2x..saya jugak akan copy paste jika merasakan ia sesuatu yang saya ingin kongsikan bersama anda, tp jangan risau kerana saya pastikan apa yang saya copy n paste itu saya link kan ke tuan punya blog, tanda saya hargai nukilan anda~ saya ikhlas mengatakan sesiapa msuk blog saya, terima kasih sy hargai.. >>> ok2x dah hbis skema.. apa2 tq. hik2x... wat muka comel skit ><.. korang mmg comey ><

Post Mortem

Powered By Blogger

Thursday, July 7, 2011

Penghijrahan Aku...


Assalamualaikum....

lama lak aku xmnaip2 kat aku nya blog nih..cian blog aku kena tinggal lama2x...

k la..xmau citer pnjang2x..hr ni aku cuma nk citer pasal penghijrahan aku.. hohohoh0..
hijrah apa aku wat? aku tgh pk nak jadi manusia yang baik..kalu boleh bukan bsifat sementara, insyaalah...aku nak bersifat kekal sehingga aku mati...aku nak mati dlm iman.. tp boleh kew aku jadi mcm tu.. alahai.. byk rintangan, dugaan..puhhhh.. macam2 aku kena lalui..tp sekarang kalu nak bhijrah jadi baik..pertama2x aku kena sucikan atau bersihkan hati aku nih.. ya Allah, semoga hati aku dbersihkan, tp aku kena mulakan dengan sesuatu dulu.. bermula dr sesuatu yang kecil2..lama2 baru ley brubah besar2an.. tp slow2 la.. xley drastik~

first aku ambik nih dulu sebagai panduan.. mulakan dgn amalan mbaca ini ...aku br jer dapatkan majalah solusi edisi 33..







Alhamdulilah, serius aku teramat suka dgn isi yang ada.. jadi melalui pembacaan aku mulakan langkah dlm hidup aku nk berubah sedikit demi sedikit, kata orang hati kena ikhlas..bila keihlasan tu datang insyaalah apa yang di inginkan akan menjadi.. keihklasan dsertai dgn niat utk berubah kerana Allah.

semoga Allah permudahkan hidup aku, dan melorongkan hati aku ke arah kebaikan~ amin~

No comments: