misz.dejavu

follow facebook - dealova_1987@yahoo.com ( cahaya mataku )

blog ini blog peribadi, apa saya suka saya tulis, apa saya pikir saya tulis, blog saya berdasarkan apa yang berlaku dsekeliling saya, di depan, di belakang mahupun d kejauhan saya. blog saya tidak mungkin s'skema saya. impian saya jadikan blog saya diari saya, anda suka anda baca, anda tak suka senyap saja. biarlah hati anda saja berkata2x..saya jugak akan copy paste jika merasakan ia sesuatu yang saya ingin kongsikan bersama anda, tp jangan risau kerana saya pastikan apa yang saya copy n paste itu saya link kan ke tuan punya blog, tanda saya hargai nukilan anda~ saya ikhlas mengatakan sesiapa msuk blog saya, terima kasih sy hargai.. >>> ok2x dah hbis skema.. apa2 tq. hik2x... wat muka comel skit ><.. korang mmg comey ><

Post Mortem

Powered By Blogger

Tuesday, November 15, 2011

ko kerek yer dengan aku auntie paper

Salam..


nak kongsi satu cerita pasal auntie paper dekat tempat aku nih, terbaik punya kerek la. dia bengang dengan aku pasal aku tak jual kereta mak aku tu kat dia la, suka hati aku la nak jual ker tak. dah la dulu-dulu minta cara elok, aku layan cara elok, bila aku kata nanti bincang dengan mak den, dia dok paksa-paksa, sikit-sikit tanya pasal kereta bila nak jual. aku malas nak cakap pasal kereta tu sebab aku sayang gila kot kat kereta lama mak aku tu. memang tak nak jual la. dia dok tanya, aku semyum jer la.. ikhlas punya senyuman. pas tu, dia tau aku nak beli kereta baru, cepat-cepat dia bagitahu suami dia yang di gelar uncle paper...


so, excited kot dia tanya harga boleh bincang. aku plak excited cerita kat mak aku pasal tu, almaklumlah kereta lama pun still da yang nak beli kan3x... hehehehehe, dipendekkan cerita aku tak nak jual la.


pada suatu hari, auntie paper tu panggil aku, aku dengan berbesar hati pi la kat dia, tetiba dengan mengerekkan diri diayang sedia kerek tu, dia cakap " u punya kereta tu sudah lama, kalu jual rm800.00 pun ok lah, i tengok u punya bumbung kereta pun sudah kopak, kereta pun tarak elok.., 800 sudah lah." kata auntie.


aku dengan tersenyum yang memang sakit hati ni pun berkata " nanti la saya cakap dengan mak saya"


padahal dalam hati dok sumpah seranah.. what the *********** , suka-suka hati kau jer letak harga macam tu.. kereta aku tu walaupun lama, enjin dia power lagi ok! jangan padang pada luaran semata-mata. sakit hati .. nak ajak berlumba dengan F1 pun aku tak takut lah..... grrrrrrrrrrrrr~


sejak dari hari itu, aku pun dah beli kereta, dia memandang aku dengan sinis jer. aku balas dengan senyuman yang penuh bermakna. dan sejak hari itu jugak, setelah aku tidak lagi keluar bersama kereta lama ku. dia pun kompom tertanya-tanya mana g kereta aku tu?


nak saja kalau dia tanya, aku mau bagitahu. yang aku dah jualkan dengan harga paling terbaik punya, siap gila-gila orang tu letak harga tinggi. tapi kang tak pasal-pasal dia anti dengan aku, aku nak beli kopok 0.30 kupang pun dia taruk harga mahal, dah la antie ni kedekut dan cekik darah sikit berbanding uncle.


sekarang ni, dia wat kerek cam ner tau...


hari tu, aku nak photostat ic, dia cakap mesin problem, aku pun cakap la, habis tu macam mana? walaupun agak bodoh soalan aku tu, dia cakap u repair la sendiri..


dan hari ni, aku nak beli sampul surat A4, dia cakap dah habis, padahal berlambak lagi kot kat situ, aku cuba tanya selain dari A4? Yang besar ckit...? pehhh..tbaik kot..sambil dia bercakap dengan telefon dan dia tunjukkan jari dia keatas>>>> menunjukkan aku kena beli dekat tesco... pas tu dia buat muka baik plak...


yer..hati ku terbakar lagik.. jaga la ko antie paper, kalau aku beli dengan uncle jap lagi ada.. memang aku akan buat dingin sedingin dekat kau.


sekian cerita aku tentang auntie paper yang kerek sam dollll~

6 comments:

mykhalis said...

memang terserlah kekerekannya.. takpe2.. ada ubi ada batas.. ada hari..balasss..

Paradise Gal said...

hai.. melawat blog ni. eceh.. encik khalis pon ade komen.

Ce'gu JAERA said...

wakakaka.. kelakar plak kisah ni... melampau2 juga murahnya anti paper tu nak beli kereta dengan harga 800.... hihihi... tak berbaloi2...

agaknya dia dah makan hati, tu sebab dia dah tak nak layan Lisa kan.. ehe

lisa lis said...

thanks pradise- sudi melawat blog nih.. hehehehe..en.khalis kalau rajin mmg dia akan dtg melawat n bagi komen..

gen2- auntie tu tlebey makan hati berulam jantung kah kah kah~

rara said...
This comment has been removed by the author.
rara91 said...

sis minx delete komen rara91 , sebab ada no.phone saya.. pls . i want privacy... dr rara91