misz.dejavu

follow facebook - dealova_1987@yahoo.com ( cahaya mataku )

blog ini blog peribadi, apa saya suka saya tulis, apa saya pikir saya tulis, blog saya berdasarkan apa yang berlaku dsekeliling saya, di depan, di belakang mahupun d kejauhan saya. blog saya tidak mungkin s'skema saya. impian saya jadikan blog saya diari saya, anda suka anda baca, anda tak suka senyap saja. biarlah hati anda saja berkata2x..saya jugak akan copy paste jika merasakan ia sesuatu yang saya ingin kongsikan bersama anda, tp jangan risau kerana saya pastikan apa yang saya copy n paste itu saya link kan ke tuan punya blog, tanda saya hargai nukilan anda~ saya ikhlas mengatakan sesiapa msuk blog saya, terima kasih sy hargai.. >>> ok2x dah hbis skema.. apa2 tq. hik2x... wat muka comel skit ><.. korang mmg comey ><

Post Mortem

Powered By Blogger

Thursday, July 28, 2011

Khairul Fahmi Vs Tunang

Assalamualaikum....

selamat pagi semua, harap korang sihat2 k..hehehehe~
ok la..td usha kat oh bulan jap..haishhhh2x....
sekarang dah heboh pasal khairul fahmi dgn tunang dia, dah jadi isu hangat pulak..

pada aku biarlah dia orang settlekan masalah dia orang secara baik. bukan apa, bila dah jadi buah mulut orang, macam-macam cerita pula kita akan dengar, korang yang tak suka ni senyap2 sudah, bagi depa ambik masa settle masalah dia orang, bila dah bertunang ni tipu la kalau tak ada langsung godaan dan cobaan~

korang masuk jer la link saya kasik nih~


darah tengah manis, nyamuk mana weh yang xkacau~ aku nak ambik iktibar ar dari kejadian ni>>> tiba2x kan? 

kalau boleh pas ni apa sahaja cerita yang mungkin boleh menjatuhkan maruah dia, mahu pun maruah sapa2 yang bakal dikaitkan dan berkaitan, jangan di hebohkan,  ada setengah orang suka bertepuk tangan, ada setengah orang suka membesarkan hal kecik jadi besar dan ada setengah orang lebih pulak sudu dari kuah, 
yang lebih sudu dari kuah ni macam korang baca komen2 dalam oh bulan la, bukan nak mendoakan kesejahteraan orang, lagi kita nak kacau bilaukan. 

sebagai manusia yang ada akal tahu di mana logiknya, patutnya kita doakan sahaja kesejahteraan mereka berdua, permudahkan mereka berdua supaya dapat cari jalan penyelesaian. itu lagi penting. 

manusia ada ke yang sempurna? kita sentiasa terleka dan alpa, kadang2 keputusan yang kita buat kita tak sedar akan jadi sebaliknya, pada siapa lagi. pada tuhan la kita mengadu, pada tuhan la kita merujuk masalah kita. dalam masa yang sama, cuba berbincang dahulu, kalau tak boleh cari pendekatan lain, jangan sampai kita tersilap langkah, 

pada aku nak kata elia salah atau fahmi salah? atau sebaliknya, kita tak pernah tahu masalah yang dia orang alami, cuma pendekatan elia tu salah sebab dia tunang orang dan dia publish perkara yang xsepatutnya. 

dia kena tahu adab bila dah jadi tunangan orang, dan pada saya fahmi, sila selesaikan masalah anda berdua, appun, buatlah yang terbaik untuk hubungan korang~ 

paling penting, selesaikan semua perkara ini secara baik. kita doakan yang terbaik untuk dia orang, n untuk sapa2 yang ada masalah pun, semoga dpermudahkan segala urusan korang, ingat Allah sentiasa bersama kita disaat senang mahu pun susah.


p/s: aku pun tengah ada masalah ni, huhuhuhuhuhu..tawakal2x.

2 comments:

mykhalis said...

sementara ada orang yang sayang dari zaman takde apa apa padalah zaman glemer.. betul tak?

lisa lis said...

btul...dr zaman xda apa2 la kena hargai teman yang sentiasa suport diri sehingga dh jelma ke zaman glamour~ glamour bersifat sementara~ tapi setia akan bw ke akhir hayat~ hehehe..tlebeh lak keh2x..