misz.dejavu

follow facebook - dealova_1987@yahoo.com ( cahaya mataku )

blog ini blog peribadi, apa saya suka saya tulis, apa saya pikir saya tulis, blog saya berdasarkan apa yang berlaku dsekeliling saya, di depan, di belakang mahupun d kejauhan saya. blog saya tidak mungkin s'skema saya. impian saya jadikan blog saya diari saya, anda suka anda baca, anda tak suka senyap saja. biarlah hati anda saja berkata2x..saya jugak akan copy paste jika merasakan ia sesuatu yang saya ingin kongsikan bersama anda, tp jangan risau kerana saya pastikan apa yang saya copy n paste itu saya link kan ke tuan punya blog, tanda saya hargai nukilan anda~ saya ikhlas mengatakan sesiapa msuk blog saya, terima kasih sy hargai.. >>> ok2x dah hbis skema.. apa2 tq. hik2x... wat muka comel skit ><.. korang mmg comey ><

Post Mortem

Powered By Blogger

Monday, July 25, 2011

Bertudung Vs Free Hair

Assalamualaikum...

hehehehe..hari ni malas sungguh la jari aku mnaip2x..mmg nak kena ketuk jari nih~ tp sebenarnya terletak pada hati, kalau kita memikirkan kemalasan, malas la jadinya, ni pun aku tgh malas nak wat personal sales~ aiyoooo~

ok la, td jenjalan kat blog khalis jap, jumpa something yang tersgt la menarik untuk di kongsi bersama, tapi aku tak pasti sama ada facebook dia orang ni adalah sahih atau tidak. aku cuma berkongsi cerita, mana yang baik kita kongsi bersama, mana yang buruk kita jauhkan.

kes 1:
sebelum ni budak perempuan ni bertudung.. tapi bila terlalu banyak sangat masalah cinta, budak perempuan ni tekad nak ubah penampilan, jadi dia terus meninggalkan perkara yang wajib. sekarang budak tu free hair.

kes 2:
budak ni budak seni, yup di luar bertudung seperti biasa, tapi bila berteater dia tinggalkan jugak tudung.

kes 3 :
kejap dia bertudung n kejap2 dia buka balik.. kira on n off la nih...

berapa ramai yang ikhlas nak bertudung? sekadar suka2x, sekadar ikut kawan sebab malu kawan bertudung? sebab atas nama kerja? sebab takut nanti lecturer marah? sebab ia adalah kewajipan kita sebagai wanita untuk menutup aurat..

pasti banyak pandangan mengenai kewajipan menutup aurat.. banyak lagi situasi tentang orang yang nak bertudung atau pun free hair.

ok la.. ini perbahasan yang aku kira menarik sangat2x..yang tak perlu dsanggah lagi..


sila klik dan zoom pada gambar ><


apapun yang baik itu datangnya dari Allah, Yang tidak sempurna itu datangnya dari kita sendiri.

kita sebagai manusia tidak mungkin jadi insan yang sempurna, tapi kita kembali semula KepadaNya.

p/s: semoga dpermudahan segala urusan. amin.

No comments: