misz.dejavu

follow facebook - dealova_1987@yahoo.com ( cahaya mataku )

blog ini blog peribadi, apa saya suka saya tulis, apa saya pikir saya tulis, blog saya berdasarkan apa yang berlaku dsekeliling saya, di depan, di belakang mahupun d kejauhan saya. blog saya tidak mungkin s'skema saya. impian saya jadikan blog saya diari saya, anda suka anda baca, anda tak suka senyap saja. biarlah hati anda saja berkata2x..saya jugak akan copy paste jika merasakan ia sesuatu yang saya ingin kongsikan bersama anda, tp jangan risau kerana saya pastikan apa yang saya copy n paste itu saya link kan ke tuan punya blog, tanda saya hargai nukilan anda~ saya ikhlas mengatakan sesiapa msuk blog saya, terima kasih sy hargai.. >>> ok2x dah hbis skema.. apa2 tq. hik2x... wat muka comel skit ><.. korang mmg comey ><

Post Mortem

Powered By Blogger

Thursday, August 18, 2011

Gagal Menjadi BLOGGER??? Akukah???

Assalamualaikum,...

Ya Allah, Mengantuknya hari ini, tapi tahan-tahankan jugak lah mata ni. hari ni jaga kedai sorang, Cik Julie bercuti.. hari ni tak ada mood untuk menulis apa-apa entry just blogwalking saja lah kerja aku hari ini, masuk entry ni..baca entry tu.. tengok apa yang best dekat blog orang lain, last-last terpanggil hati aku kejap nak view satu blog ni, baca entry kat tempat dia yup, best-best belaka. sesiapa yang rasa nak usha-usha kejap dekat blog dia..just follow sini . dan sesuatu yang sy baca menarik perhatian saya tentang komen-komen yang diberikan para blogger hanya kerana entry dia ' aku blogger yang gagal ', sila baca entry nya dan komen-komen dalam tu, pasti ada yang terkesima sebentar dan akan mula menghitung apa yang dicari dan dibawa dalam setiap blog sendiri. apa pendekatan dan tujuan kita berblog? adakah hanya untuk populariti atau ingin bersuka-suka, masing-masing ada tujuannya, saya berblog hehehehe... untuk mengenali dunia blog yang sebenar.

tapi bukan itu yang saja yang menarik, hati saya terpanggil bila dia ingin buat blog yang kearah keagamaan tapi majoritinya hanya sdikit sahaja yang memberi perhatian, walaupun mempunyai follower yang beribu tapi teramat sedikit yang membaca, mungkin kebanyakkan hanya menjadi silent reader, dan pastinya dalam 1000 atau lebih seribu dari follower yang kita ada, bukan semua mampu kita masuk, seperti saya juga, saya masuk blogwalking, tapi blog yang saya kerap masuk pun bukan semua, saya akan melihat blog-blog yang sentiasa ada something yang menarik minat saya, ada juga blog yang saya masuk hanya utk membaca perkara tertentu dan ada saya masuk dan memberi komen, dan ada setengah blog saya akan ikut dari kejauhan.

bila baca entry dia, alhamdulilah buat masa ini saya tidak mempunyai rasa kecewa hanya kerana tidak mengupdate blog, kerana ada lagi tanggungjawab yang perlu diselesaikan . saya hanya akan update blog ini bila rasa saya ada masa lapang yg terlalu banyak n bila kerja dah siap semua. kalau tak update entry pun saya masih ada masa utk bblogwalking.. setiap para blogger masing-masing ada life yang ada macam-macam perkara yang ingin dibuat, kan3x??? jadi... jangan lah kita merasa gagal untuk menjadi seorang blogger, piece untuk para blogger~~~~~

pehh..hehehehe..skema pulak aku hari ni.. ok la..kalau rajin jom jenjalan kat blog blogger ni..soutulmujahid , jenjalan jer la dulu, mana tau ada ilmu yang dapat kita manfaatkan..~

ok la..

1 comment:

tia @ Ini Kisah Tia said...

yup ! ada lagi penting dari berblog ni . jangan jadikan ia keutamaan bila tau ada tanggungjawab lain yang lebih penting . Tia pun macam tu jugak . kalau ada masa Tia update , tak ada its okey .. dahulukan yang penting :)