misz.dejavu

follow facebook - dealova_1987@yahoo.com ( cahaya mataku )

blog ini blog peribadi, apa saya suka saya tulis, apa saya pikir saya tulis, blog saya berdasarkan apa yang berlaku dsekeliling saya, di depan, di belakang mahupun d kejauhan saya. blog saya tidak mungkin s'skema saya. impian saya jadikan blog saya diari saya, anda suka anda baca, anda tak suka senyap saja. biarlah hati anda saja berkata2x..saya jugak akan copy paste jika merasakan ia sesuatu yang saya ingin kongsikan bersama anda, tp jangan risau kerana saya pastikan apa yang saya copy n paste itu saya link kan ke tuan punya blog, tanda saya hargai nukilan anda~ saya ikhlas mengatakan sesiapa msuk blog saya, terima kasih sy hargai.. >>> ok2x dah hbis skema.. apa2 tq. hik2x... wat muka comel skit ><.. korang mmg comey ><

Post Mortem

Powered By Blogger

Sunday, August 21, 2011

Bosan Ucapan Raya SMS

Assalamualaikum...

Bosan tak kalau asyik dapat ucapan raya sms???? waaa....sangat2 membosankan wooo.. ~

sebenarnya bukan macam tu maksud sy..tu trick mukadimah jer..hehehe, sebenarnya saya lagik suka kalau dapat kad raya..bukan apa kalau dapat sms raya pun bukan boleh simpan banyak2x dalam hp, nak simpan dalam save massage? akak saya rajin lah buat macam tu sampai sayang nak buang mesej raya, sampai full la memori mesej tu. memang la sayang nak buang, tapi still kena clearkan jugak... rugi2x... tapi lagik afdal kalau dapat kad raya.. pehh...hati memang teruja la kalau dapat kad raya jika nak dibandingkan dengan sms raya.

kad raya adalah sesuatu yang sangat-sangat bernilai, ia akan menjadi sentimental memory pada sesiapa yang menerima kad raya, walaupun hanyalah sebaris ucapan " Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin " tapi pada yang menerima kad raya pasti tersentuh hatinya, tambah lagik kalau hati senipis kulit bawang hehehehe~ ><

kad raya ni paling best, sebabnya boleh dijadikan koleksi kad raya, setiap kali raya boleh publish kat rumah, tempek kat meja makan, gantung kad pokok raya, jangan kan kata publish kat rumah,. kat blog pun boleh woo..sempoi~ ><

sebenarnya ucapan dalam kad raya tu memang bernilai, ada yang mengambil masa yang lama untuk berfikir untuk tulis apa? kadang-kadang lost memori kejap hahahaha, terlalu banyak yang nak di isi sampai tlupa nak tulis apa yang ptut? pas tu boleh tulis kenangan masa sambut ramadhan atau syawal.. mengigatkan kembali memori pada penerima sangat-sangatlah bermakna. ~ ><

dulu rajin jugak terima kad raya dari kengkawan, serius teruja woo.. siap jeles lagik kalau akak dapat kad raya.. hahahahaha, siap bersaing lagik tu siapa dapat kad raya paling banyak, dan paling penting kadang-kadang kad raya tu kita tak akan jangka dihantar oleh kawan-kawan yang dah lama terputus hubungan tiba-tiba terjalin kembali ukhwah , part paling best dok tertunggu posmen kalau-kalau da terlajak kad raya ke rumah, dapat kad raya..pehhh, satu rumah kecoh ~ ><

sentimental sekali kalau dapat kad raya dari adik beradik yang jauh di mata tapi sentiasa dekat di hati, dan paling happy kalau dapat kad raya dari yang tersayang ..hehehehe ~ ><

dan kalau nak di bandingkan dengan sms raya, yang hanya bila raya saja kita dapat, setiap sms tu sekali send serentak dengan mesej yang sama saja, tak larat kot nak taip ayat lain2.. hahahaha..kan3x????? tak ada sentimental value kan???? sekurang-kurangnya mesej raya ni mengeratkan kembali kita dengan kawan-kawan yang dah lama tak mesej..tu yang penting, masih ada kebaikan di sebalik kekurangan hihihihihihihi~

sempena entry ni, saya selitkan jugak lah kawan kita sorang ni yang rajin betul hantar kad raya,... kat kita pun dia hantar jugak.. bagus2x..depan mata pun hantar kat raya tp kat alamat kampung lah..

dia minta kad raya...hahahahaha, last-last aku just cakap bagi by hand tak da hantar-hantar ( hampeh kan aku ni, at least still bagi kad raya.kan3x.., kalau nak kita pos kad raya after raya baru smpai hahahahahaha )

semangat berhari raya ni..tabik-tabik

kawan yang paling rajin wooo....tulis kad raya pehh...dalam tu memang panjang berjela.. hehehehe~

apa ada pada kad raya????? nilai kad raya itu ada pada si penghantar dan penerima~ teruja~

satu kad raya paling best aku tgk~



hahahaha..kalau kreatif..jangan kan kata sekadar ucapan..sekali dengan diri pun ley hantar~ cam nih~



masing-masing ada cara sendiri untuk menyampaikan ucapan hari raya, yang penting keikhlasan ucapan itu kan3x????? tak gitu....

apapun selamat hari raya yang bakal tiba~ salam ramadhan~


2 comments:

SoLy SoLicious said...

kad raya lebih nostalgia kot..teeheee... SMS sekelip mata boleh taip, sekelip mata boleh padam..huhuhu

lisa lis said...

btul tu... tiap kad raya yg dhantar ada nostalgia~ siap ley simpan lama tu~ kalau sms rugi woo... bila2 masa ley ddelete~